24 Vas

Ar prisimenate tą jausmą, kuris užplūsta pirmojo skrydžio lėktuvu metu? O jausmus, kuriuos jaučiate lėktuvui sėkmingai pasiekus kelionės tikslą? Nerimas, jaudulys, nežinomybė, džiaugsmas, kuris perauga į euforiją ir vėliau užplūstančią vidinę ramybę bei pasitenkinimą, jog tikslas pasiektas. Šią jausmų paletę išgyveno keturios Kauno miesto mokyklos, kurios 2019 m. pradėjo savo kelionę projekte  „Kokybės krepšelis“, o 2022 m. vasario 18 d. apie įgyvendintus tikslus bei uždavinius susibūrė ir dalijosi konferencijoje  „Užprogramuoti sėkmei: geroji projekto „Kokybės krepšelis“ praktika.“

Kauno „Varpelio“ pradinė mokykla, Simono Daukanto, Milikonių ir Suzuki progimnazijos buvo pirmosios kregždės, kurioms teko milžiniška garbė ir atsakomybė vykdyti projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas bei siekti vieno bendro tikslo: ugdymo procesą organizuoti užtikrinant aukštesnius mokinių pasiekimus. Konferencijos pirmojoje dalyje „Kokybės krepšelio labirintas: nuo vizijos iki rezultato“ mokyklų vadovai pasidalino sėkmės istorijomis, kaip sėkmingai įveikti projekto labirintą. Ugdymosi aplinkų atnaujinimas, nuolatinis profesinis tobulėjimas, lyderystė, veikimas kartu, tai tik keletas krypčių, kuriomis projekto kontekste veikė ugdymo įstaigos. Mokyklų patirtys patvirtino vieną paprastą tiesą – pasirinktas keliavimo būdas nėra svarbu, jeigu tikslas yra aiškus ir tvirtas, jį neišvengiamai pasieksi ir galėsi džiaugtis puikiais rezultatais.

Antroji konferencijos dalis „Gerosios patirties sutartis: kodėl skaitome tik paryškintą tekstą?“ buvo skirta pažvelgti į gerosios patirties sklaidą kitu kampu. Kampu, kuris suteiktų galimybę praktiniais pavyzdžiais bei ugdymo procese pritaikytomis naujovėmis sėkmingai kopti į stiklo kalną, vadinamą ugdymo proceso tobulinimu. Keturių mokyklų mokytojai pristatė savo patirtis įgyvendinat projektą „Kokybės krepšelis“. Nedrąsūs pirmieji žingsniai, virtę įdomia mokymosi kelione, žibančios mokytojų ir mokinių akys, įdomiai organizuojant pamokas bei nuolat girdima frazė, jog rezultatai viršijo lūkesčius, nubraukia pernelyg dažnai nūdienoje girdimą pasiteisinimą, jog dėl visko kalta pandemija. Kokybės krepšelio veiklos tapo katalizatoriumi, kuris neleido sustingti, sustoti, užmiršti, kad mokykla turi būti vieta, kurioje mokosi ir auga laimingi žmonės, ir nesvarbu, jog ta mokykla dirba tik online režimu.

Prieš trejus metus startavęs projektas „Kokybės krepšelis“ tapo puikia galimybe keturioms mokykloms sukurti tai, kas ateityje gali tapti didelių pokyčių dalimi. Tikime, kad ši konferencija taps mažyte didelės dėlionės dalimi, kuri padės kitoms Kauno miesto ugdymo įstaigoms, sėkmingai pasitikti šio projekto tęsinį ir jame sudalyvauti.